Forum www.shipman.fora.pl Strona Główna www.shipman.fora.pl
MODELARSTWO SZKUTNICZE - kolekcje zeszytowe i inne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PODŁUŻNICA i wręga nr 10

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.shipman.fora.pl Strona Główna -> Le Soleil Royal / Dyskusje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karrex
Administrator



Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 23:38, 22 Gru 2019    Temat postu: PODŁUŻNICA i wręga nr 10

Temat przyszłościowy bo dotyczy wręgi nr 10 z zeszytu 13, ale tyczy również sklejanych właśnie wszystkich części podłużnicy (w kolekcji stępki) dlatego poruszany teraz.

PODŁUŻNICA

Marek napisał:
    Już wcześniej pisałem o tym, ale jeszcze raz daję pod rozwagę kolegom oczekującym na wszystkie części konstrukcji, aby przed montażem stępki (podłużnicy) porównali jej długość z sumowaną długością elementów pokładu głównego i pokładu dolnego.

    Wręga nr 10

    Piszę o tym dlatego, że sklejona stępka (podłużnica) może być minimalnie (brak oszlifowania miejsc styku) dłuższa od wklejonych pokładów. W takim wypadku pokład główny na styku z wręgą nr 10 będzie trochę wymuszał jej przyciągnięcie w stronę dziobu. Efekt przyciągnięcia jej do przodu zostanie skutecznie dokończony przez pokład wyższy - kasztelu.

    To spowoduje poważny kłopot w dopasowaniu i montażu pokładów kontrkasztelu i nadbudówki do wręg 11 i 12. Na połączeniu ramion wymienionych wręg i pokładów może wystąpić różnica nawet kilku milimetrów. Grubość wręg nie pozwoli na "siłową" ingerencję i dociąganie wręg po ich wcześniejszym wklejeniu. Natomiast wycinanie szerszych gniazd w pokładach odpada ze względu na ich położenie. Użycie większej siły odkształci wręgi i może doprowadzić do odłamania stewy rufowej, bo tam akurat jest jej głębsze, trójkątne nacięcie. W niektórych wypadkach może być konieczne przecięcie stępki i po zeszlifowaniu odpowiedniej ilości materiału ponowne sklejenie. A wszystko dlatego, że nie wiemy jak są umiejscowione furty działowe na szablonach burt i jak daleko sięgną gotowe burty do miejsca klejenia z pawężą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.shipman.fora.pl Strona Główna -> Le Soleil Royal / Dyskusje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin