Forum www.shipman.fora.pl Strona Główna www.shipman.fora.pl
MODELARSTWO SZKUTNICZE - kolekcje zeszytowe i inne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zeszyty 1 - 50
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.shipman.fora.pl Strona Główna -> L'Ambitieux / Dyskusje / Wydane zeszyty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karrex
Administrator



Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 18:47, 07 Maj 2019    Temat postu: Zeszyt 11

Zeszyt 11



Pokładniki wręg 4 - 10
Laweta działa 4-tej baterii
Działo 4-tej baterii (35 mm)

W zeszycie:
    Bitwa pod Akcjum :
    porażka Antoniusza í Cleopatry
    Flota Oktawiana, pod wodzą Agryppy, stoczyła bitwę w Zatoce Ambracian naprzeciwko cypla Akcjum z flotą Kleopatry pod wodzą Marka Antoniusza. Bitwa zakończyła się całkowitym zwycięstwem Oktawiana i ucieczką Kleopatry i Antoniusza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karrex
Administrator



Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 18:47, 07 Maj 2019    Temat postu: Zeszyt 12

Zeszyt 12



Pokład w luku ( I )
Wręga nr 13
Główny pokład dziobowy ( J )
Laweta działa 4-tej baterii
Działo 4-tej baterii (35 mm)

[img]https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/p403x403/10363706_882149905189388_7771447811956848982_n.jpg?oh=70576a12f8db56c0e8012f83f8d327e5&oe=560CB3B5[/img]

Owrężenie po 12 numerach


[link widoczny dla zalogowanych]

W zeszycie:
    Niepokonana Armada
    i upadek imperium hiszpańskiego
    Niepowodzenie wyprawy wielkiej floty hiszpańskiej zwanej "Niepokonaną Armadą" była zwieńczeniem morskich starć, które spustoszyły Europę w XVI wieku podczas wojen religijnych. Król hiszpański Filip II, ignorując względy strategiczne i polityczne, podjął decyzję o inwazji na Anglię z powodów osobistych i religijnych.


XVI-wieczny obraz przedstawiający bitwę pomiędzy Wielką Armadą a okrętami angielskimi, autor nieznany
[link widoczny dla zalogowanych]

Niepokonana Armada - Niezwyciężona Armada - Wielka Armada - Armada Hiszpańska flota hiszpańska zebrana do inwazji na Anglię w 1588 roku. Sztorm pokrzyżował plany Hiszpanów rozpraszając armadę i czyniąc ogromne straty wśród hiszpańskich jednostek.

"Klęska Wielkiej Armady spowodowała utratę hiszpańskiej dominacji na morzu na rzecz Anglików" – to największy mit dotyczący nieudanej wyprawy Armady. Nie ma on absolutnie nic wspólnego z rzeczywistością. Po bitwie Hiszpania pozostawała nadal największą europejską potęgą, posiadającą (po objęciu portugalskiego tronu przez Filipa II) rozciągające się na pięciu kontynentach bogate imperium kolonialne, nad którym nie zachodzi słońce, a Anglia – ubogim krajem, którego królowa nadal czerpała zyski z korsarskich wyczynów swoich podwładnych, aby polepszyć swoją sytuację finansową. Najważniejszym aspektem klęski Wielkiej Armady była utrata prestiżu niepokonanego dotychczas mocarstwa morskiego.
Poważnym skutkiem wyprawy Armady była zmiana taktyki bitew morskich wszystkich europejskich flot.
Nie da się ukryć, że klęska Wielkiej Armady umożliwiła budowę angielskiego i holenderskiego imperium kolonialnego, które zapewne nie powstałyby, gdyby Armada zwyciężyła.
Klęska umocniła również pozycję protestantów na północy Europy, choć nie położyła kresu wojnom religijnym.
Wojna angielsko-hiszpańska zakończyła się w 1604 roku, po zawarciu pokoju londyńskiego.

Kres hiszpańskiej potędze morskiej położyła dopiero w 1639 roku bitwa na płyciźnie Downs, po której nie byli oni w stanie szybko odbudować swojej floty. Upadek militarny i polityczny Hiszpanii podsumowują bitwa pod Rocroi w 1643 oraz pokój pirenejski w 1659 roku.

info z zasobów Wikipedii
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karrex
Administrator



Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 18:48, 07 Maj 2019    Temat postu: Zeszyt 13

Zeszyt 13



Główny pokład ( K )
Pokład bukszprytowy, dziobówki (L)
Elementy wypełnienia dziobu.

W zeszycie:
    Bitwa z 13 Prairial - Bitwa pod Ushant (Ouessant), 1794
    misja zakończona
    Bitwa pod Ushant została stoczona 1 czerwca 1794 roku pomiędzy Angielską Royal Navy a rewolucyjną Francją, w historiografii angielskiej jest nazywana trzecią bitwą pod Ushant lub Wspaniały pierwszy czerwca. Adm. Richard Howe odniósł zdecydowane zwycięstwo taktyczne, ale Villaret de Joyeuse uratował konwój ze zbożem, co pozwoliło na ulżenie głodującej Francji.


"Wspaniały pierwszy czerwca", Philippe-Jacques de Loutherbourg, 1795

Zacieśniająca się blokada morska wybrzeży francuskich prowadzonych przez flotę brytyjską poważnie pogarszała sytuację ekonomiczną Republiki Francuskiej. W 1793 premier William Pitt Młodszy ogłosił, że żywność także podlega konfiskacie, jako materiał wojenny. Groziło to załamaniem się ruchu rewolucyjnego, który miał swą bazę w uzależnionych od importu żywności miastach. Dla ratowania sytuacji Francuzi zgromadzili wielki konwój ze 117 jednostek, które wyładowano zbożem w portach amerykańskich. Bezpośrednią ochroną konwoju była eskadra adm. Pierre'a van Stabela (2 liniowce, 4 fregaty).

Brytyjczycy, dowodzeni przez adm. Richarda Howe'a mieli za zadanie przechwycić konwój francuski, a równocześnie osłonić własny, zmierzający do portów brytyjskich z Indii Zachodnich.

Dla wzmocnienia ochrony konwoju, Francuzi wysłali z Rochefort eskadrę wadm. Josepha-Marie Nielly'ego (5 okrętów), która miała go eskortować do chwili spotkania sił głównych. Brytyjczycy z kolei skierowali na poszukiwanie konwoju 6 liniowców wiceadmirała George'a Montagu.

Eskadra Nielly'ego 10 maja rozproszyła angielski konwój z Nowej Fundlandii, paląc 30 statków i zdobywając fregatę "Castor". 16 maja główne siły francuskie, dowodzone przez adm. Louisa Thomasa Villaret de Joyeuse'a wypłynęły z Brestu, po drodze nakazując dołączenie eskadrze Nielly'ego. Flota francuska cierpiała z powodu złego wyćwiczenia załóg, a przede wszystkim z braku kadr oficerskich. Większość oficerów królewskiej marynarki francuskiej pochodziła z arystokracji i została skazana na śmierć lub więzienie, ewentualnie wygnana przez rewolucjonistów.

19 maja pod Brest przybył Howe z 26 liniowcami i zorientowawszy się, że Francuzi już wypłynęli, ruszył za nimi w pościg. 25 maja zniszczył dwa francuskie patrolowce, a 28 maja jego siły przednie ciężko uszkodziły wielki liniowiec Révolutionnaire, który zdołał jednak wycofać się do Brestu.

BITWA

29 maja Howe ścigał wycofujących się w kierunku baz Francuzów;
przewlekłe walki trwały cały dzień, bez rozstrzygnięcia,
choć dwa następne francuskie okręty musiały, uszkodzone, wycofać się.
30 maja sztorm zapobiegł działaniom. Howe nakazał swoim kapitanom
działać zdecydowanie, nie przestrzegać dokładnie zaleceń taktyki liniowej,
lecz podejść jak najbliżej okrętów nieprzyjaciela (do których właśnie dołączyły siły Nielly'ego).

1 czerwca licząca 25 okrętów flota brytyjska, znajdująca się na nawietrznej,
ruszyła na liczącą 26 okrętów flotę francuską. Villaret de Joyeuse usiłował w nocy
zwiększyć dystans między flotami, ale mu się to nie powiodło.
Brytyjskie liniowce nie manewrowały eskadrami, lecz każdy indywidualnie podszedł
do linii francuskiej i otworzył ogień mierząc w kadłuby przeciwnika
(a nie, jak zazwyczaj, w takielunek, by go unieruchomić).
Bitwa stała się chaotyczna i zajadła, poszczególne okręty toczyły indywidualne pojedynki.

Po południu z ciężko uszkodzonych 11 francuskich liniowców, 6 zdobyli Anglicy, a 5 uratował,
dzięki energicznym działaniom, de Joyeuse (choć okręt jego otrzymał 500 trafień i stracił 300 ludzi).
Brytyjczycy musieli odesłać kilka najciężej uszkodzonych liniowców do portu.
Francuzom udało uniknąć się eskadry Montagu i 11 czerwca weszli do Brestu.
13 czerwca dotarł tam konwój ze zbożem.

z zasobów Wikipedii
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karrex
Administrator



Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 18:51, 07 Maj 2019    Temat postu: Zeszyt 14

Zeszyt 14



- Główny pokład ( M )
- Listewki poszycia pokładu (0,6 x 5 x 250 mm)
- Działo trzeciej baterii (40 mm)
- Laweta działa 3ciej baterii.

W zeszycie:
    Bitwa jutlandzka
    (w historiografii niemieckiej zwana bitwą na Skagerraku, niem. Skagerrakschlacht).
    Największa bitwa morska pierwszej wojny światowej (i jedyne w tym konflikcie starcie flot liniowych), stoczona 31 maja i 1 czerwca 1916 pomiędzy zespołami flot: brytyjskiej Royal Navy i niemieckiej Kaiserliche Marine, na Morzu Północnym w pobliżu Półwyspu Jutlandzkiego i Skagerraku. Wielka Brytania straciła wiele okrętówów, ale Reinhard Scheer niemiecki admirał nie zdołał zniszczyć angielskiej floty.

W bitwie jutlandzkiej uczestniczyło po obu stronach 250 okrętów różnych klas, na których pokładach znajdowało się około 105 000 osób. Brytyjska Grand Fleet, dowodzona przez admirała Johna Jellicoe wraz z Flotą Krążowników Liniowych wiceadmirała Davida Beatty'ego dysponowała 151 jednostkami, niemiecka Hochseeflotte wiceadmirała Reinharda Scheera miała ich w składzie 99. Również przewaga w artylerii była po stronie Brytyjczyków.

W bitwie zatonęło 14 okrętów brytyjskich i 11 niemieckich, zginęło ponad 8500 marynarzy obu flot. Obie strony ogłosiły swoje zwycięstwo, chociaż żadna nie osiągnęła zakładanych przed bitwą celów. Taktyczny sukces odnieśli Niemcy, tracąc mniej jednostek i mając znacząco mniejsze straty ludzkie. Jednak Royal Navy zachowała swe panowanie na okalających Europę morzach i pełną zdolność do utrzymywania blokady ekonomicznej Niemiec. Kaiserliche Marine zaniechała wkrótce akcji wielkich jednostek nawodnych, koncentrując się na wymierzonej przeciwko brytyjskim szlakom handlowym nieograniczonej wojnie podwodnej.

Więcej na Wikipedii
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karrex
Administrator



Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 18:51, 07 Maj 2019    Temat postu: Zeszyt 15

Zeszyt 15



- Górny pokład rufowy ( N )
- Listewki poszycia pokładu (0,6 x 5 x 250 mm)
- Działo trzeciej baterii (40 mm)
- Laweta działa 3ciej baterii.


[link widoczny dla zalogowanych]

W zeszycie:
    Bitwa pod Trafalgar,
    ostatnie zwycięstwo Nelsona
    21 października 1805, flota admirała Nelsona odniosła spektakularne zwycięstwo nad flotą francusko-hiszpańską Napoléona u wybrzeży przylądka Trafalgar (południe Hiszpani).


Zainteresowanym tematem polecam
» Bitwa pod Trafalgar
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Karrex dnia Śro 11:14, 15 Maj 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karrex
Administrator



Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 11:16, 15 Maj 2019    Temat postu: Zeszyt 16

Zeszyt 16



- Podpory pokładu rufówki (O)
- Ścianka grodzi rufówki (P )
- Listewki poszycia pokładu (0,6 x 5 x 250 mm)
- Działo trzeciej baterii (40 mm)
- Laweta działa 3ciej baterii.


W zeszycie:
    Lépanto,
    wielkie zwycięstwo chrześcijaństwa
    Flota Świętej Ligi, składająca się głównie z hiszpańskich i weneckich okrętów, starła się w bitwie pod Lepanto, 07 października 1571, odnosząc decydujące zwycięstwo, które zakończyło ekspansję Imperium Osmańskiego w basenie Morza Śródziemnego i położyło kres jego morskiej hegemonii.


[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karrex
Administrator



Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 11:16, 15 Maj 2019    Temat postu: Zeszyt 17

Zeszyt 17



- Listewki poszycia (5 x 0,6 x 250 mm)
- Węzłówki, podpory i wzmocnienia
- Ścianka grodzi śródokręcia (Q)
- Ścianka grodzi dziobu (R )
- Listewki poszycia grodzi z sapelli ( paski 0,6 x 5 x 250 mm)

W zeszycie:
    Śruba okrętowa:
    wielki postęp technologiczny
    Doświadczenia szweda Johna Ericssona nad możliwością zamiany kół napędowych, wykazały, że śruby są o wiele bardziej skuteczne jako środek napędowy. USS Princeton - korweta (mały okręt uzbrojony tylko w 20 dział), był pierwszym okrętem napędzanym śrubą. Ten nowy system napędowy stanowił przełom, który zdegradował tradycyjne żeglarstwo. Metalowe kadłuby i inne nowinki postępu technologicznego zrewolucjonizowały również taktyczne zasady wojny morskiej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karrex
Administrator



Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 11:17, 15 Maj 2019    Temat postu: Zeszyt 18

Zeszyt 18



- Pokład rufówki ( S)
- Listwy poszycia z orzecha ( 2 x 3 x 250 mm )
- Listwy poszycia z orzecha ( 2 x 4 x 250 mm)
- Łukowa listwa nadburcia grodzi (T)
- Kotwica 51 mm

W zeszycie:
    Wikingowie
    plaga Europy
    Przez prawie trzy wieki, Wikingowie najazdami szerzyli terror w Europie. Od zamarzniętych krain Północy, ci skandynawscy piraci dotarli do południowych, słonecznych krain, Andaluzji, Włoch i Bizancjum. Chrystianizacja ludów nordyckich zakończyła łupieżczą ekspansję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.shipman.fora.pl Strona Główna -> L'Ambitieux / Dyskusje / Wydane zeszyty Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 2 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin