Forum www.shipman.fora.pl Strona Główna www.shipman.fora.pl
MODELARSTWO SZKUTNICZE - kolekcje zeszytowe i inne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DYSKUSJE
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.shipman.fora.pl Strona Główna -> Santisima Trinidad / Relacja z budowy / Karrex / Dyskusje na temat budowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karrex
Administrator



Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 21:54, 20 Lut 2022    Temat postu: 2010-04-27 I jeszcze jedna poprawka

2010-04-27

Przyszła kolej na drugą stronę, ale tu niedogodność Rolling Eyes.
Listwa koliduje z ambrazurą pod kotbelką (źle naciąłem krawędź otworu Embarassed - machnąłem się o niecały milimetr, ale jakie konsekwencje Wink).
Odkleiłem listewki i nakleiłem nowe (dłuższe, takie same jak po drugiej stronie) przesuwając ambrazurę. Krawędź z drugiej strony otworu dotnę, jak będę wklejał ramy i klapy.



Otwór już nie koliduje, będę mógł wkleić ostatnią listwę.



Jeszcze korekta ubytków.
___________________________


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karrex
Administrator



Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 21:57, 20 Lut 2022    Temat postu: KNIGHTHEAD

2010-05-02, 21:21

Mam pytanie:
To są DYBY bukszprytu czy jarzmo bukszprytu. Po ang. KNIGHTHEAD



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karrex
Administrator



Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 22:01, 20 Lut 2022    Temat postu: 2010-07-23 Galion

2010-07-23

Galion


Wejście burtowe na razie w zawieszeniu.
Zrobiłem prototyp galionu, niestety [link widoczny dla zalogowanych] zbyt długo czekała na odlew i jedna strona bardziej się obkurczyła,
ale zrobiłem [link widoczny dla zalogowanych] na odlewie, [link widoczny dla zalogowanych] i podrzeźbiłem część twarzową.
W tej chwili schnie [link widoczny dla zalogowanych] szlagmetalem.
Chyba za szybko zdecydowałem się na złocenie, mogłem jeszcze bardziej podrzeźbić część twarzową, jak na wizualizacji.



Jeżeli będę robił nową formę i odlew galionu to przy rzeźbieniu pyska będę trzymał się tego projektu Laughing.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karrex
Administrator



Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 22:05, 20 Lut 2022    Temat postu:

2010.07.09 pisałem:
Cytat:
...
Formę chciałem teraz zmodyfikować dodając "kołki spasowujące" (w poligrafii paser ), aby na łączeniu nie było przesunięć,
...

Mając do dyspozycji końcówkę silikonu postanowiłem rewitalizować formę galionu, robiąc to tak jak planowałem wcześniej.
Wyciąłem element szerokości stewy, kołki, przeciąłem formę na dwie części i z tej nie obkurczonej wykonałem nową formę.










________________________


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karrex
Administrator



Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 22:10, 20 Lut 2022    Temat postu: 2011-05-27 Kotwice ST

2011-05-27

Kotwice ST


Kotwice zestawowe różnią się od tej ze strony [link widoczny dla zalogowanych] wielkością (52 mm do 40 mm) i kątem łap, długości poprzeczek są podobne (ok. 40 mm).



Mam zestawowe, ale zrobiłem [link widoczny dla zalogowanych], wykorzystując kotwice z zestawu (52 mm) i nowe poprzeczki też 52 mm. Mogłem wykonać wg wyżej zamieszczonego planu (jednak te wydają mi się za małe w [link widoczny dla zalogowanych]).
Poprzeczki "gwoździowałem" drutem miedzianym ø=0,5 mm, zamiast obręczy metalowych dałem owijki. Będę jeszcze modyfikował kształt łap oraz planuję wykonać owijki na pierścieniu.
Tak jak w planach poniżej



Plan kotwicy modelu "Predystynacja"

Na planach węzły kotwiczne nieco się różnią, który jest właściwy?

Zobacz temat:
-> Różnice w kolekcjach -> Kotwice
http://www.shipman.fora.pl/santisima-trinidad-dyskusje,93/santisima-trinidad-roznice-w-kolekcjach,915.html#4585


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Karrex dnia Nie 22:11, 20 Lut 2022, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karrex
Administrator



Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 22:15, 20 Lut 2022    Temat postu: 2011-06-07 Owijki na poprzeczkach kotwic

2011-06-07

Owijki na poprzeczkach kotwic.


W [link widoczny dla zalogowanych] już o tym pisałem, ale nie ma obowiązku czytania wszystkiego, więc żeby nie umknęło, powinienem napisać tu również
Każdy, kto będzie wykonywał opaski poprzeczek, musi mieć świadomość, że na poprzeczkach kotwic powinny być metalowe opaski, a nie owijki z linki.
Ja do swoich modeli zrobiłem owijki jako "atrakcyjniejsze" z całą świadomością tej decyzji.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karrex
Administrator



Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 0:28, 21 Lut 2022    Temat postu: 2011-09-08

2011-09-08

Na początku zeszłego roku miałem dylemat w sprawie PRZERÓBEK tzn. zrobienie [link widoczny dla zalogowanych] i wykonanie [link widoczny dla zalogowanych] - to jak pamiętacie wykonałem, odrzucając wnękę jako zbyt inwazyjną przeróbkę.
Wtedy miałem dylemat, teraz mam problem i ból głowy Wink

Cytat:
...
U mnie demontaż raczej nie wchodzi w rachubę (ze względu na zbyt solidny montaż, nie obyłoby się bez dewastacji pokładów, wewnętrznych i zewnętrznych burt). Na nie, jest jeszcze to, że nowa ścianka wyszłaby w połowie gretingu (wg planu).

I moje pytanie czy można wykonać tą wnękę bez usuwania pokładu (bo jeśli nawet uda mi się zrobić wycięcie w przegrodzie to i tak mam utrudniony montaż nowych ścianek - od rufy przeszkadzają pokładniki, a od śródokręcia problem stanowią elementy na pokładzie) i czy warto podejmować to ryzyko przeróbki?
...

Wątpliwości z cytatu pozostały, ale postanowiłem jednak wykonać tę wnękę.
Na razie (bez demontażu pokładu) usunąłem ściankę.


"dowody zbrodni" Wink
[img]http://www.koga.net.pl/phpbb3/bridge/file.php?id=6267[/img]

[img]http://www.koga.net.pl/phpbb3/bridge/file.php?id=6268&mode=view[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karrex
Administrator



Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 0:29, 21 Lut 2022    Temat postu:

Będzie to podobne do wnęki na Victory tylko koło sterowe będzie za masztem (jak na planie).

[img]http://www.koga.net.pl/phpbb3/bridge/file.php?id=6319[/img]

Opierając się na planie, dokonam małej modyfikacji - uproszczenia na wzór z Victory i nieco płytszej wnęki, do kolejnej wręgi i pokładnika, i przeliczyłem jakie wymiary będzie miała moja wnęka:
głębokość wnęki 55 mm,
szerokość 50 mm,
ścianki boczne 30 mm.

[img]http://www.koga.net.pl/phpbb3/bridge/file.php?id=6318&mode=view[/img]

Zrobiłem kartonowy model

[img]http://www.koga.net.pl/phpbb3/bridge/file.php?id=6317&mode=view[/img]

i po przymiarce mam więcej wiary, że uda mi się to wykonać Smile

[img]http://www.koga.net.pl/phpbb3/bridge/file.php?id=6316&mode=view[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.shipman.fora.pl Strona Główna -> Santisima Trinidad / Relacja z budowy / Karrex / Dyskusje na temat budowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
Strona 6 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin