Forum www.shipman.fora.pl Strona Główna www.shipman.fora.pl
MODELARSTWO SZKUTNICZE - kolekcje zeszytowe i inne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Furty wejściowe (admiralskie) ST
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.shipman.fora.pl Strona Główna -> Santisima Trinidad / Dyskusje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karrex
Administrator



Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 16:32, 28 Lip 2020    Temat postu: Museo Naval de Madrid

2011-06-06

Krzysztof Gerlach napisał:
    Przede wszystkim istnieje jednak autentyczny rysunek konstrukcyjny (przechowywany w Museo Naval de Madrid), pochodzący z 1804 r., pokazujący fragment burty okrętu Santísima Trinidad w ostatecznie PROPONOWANEJ konfiguracji, gdzie wyraźnie pokazano furtę wejściową (!) na wysokości drugiej od dołu baterii, razem ze stosowną platformą, balustradą, „baldachimem” i trapem wiodącym od położonej niżej platformy z balustradą. Prawie dokładnie taką, jak na pierwszym z pokazanych tu zdjęć modelu. Pozostaje jednak drobny problem – nie wiadomo, czy tę propozycję w ogóle przyjęto (jak pisałem, na trójpokładowcach hiszpańskich zdecydowanie nie życzono sobie specjalnych furt wejściowych na poziomie niższych pokładów), a jeśli tak, to czy zrealizowano ją dokładnie wg tego planu.

    Krzysztof Gerlach

Chodzi o ten rysunek zamieszczony przez Emiliusa



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Karrex dnia Pon 1:08, 22 Lis 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karrex
Administrator



Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 16:35, 28 Lip 2020    Temat postu: Valmy

2013-03-30

Wejścia burtowe były głównie na okrętach angielskich, ale i we flocie francuskiej można znaleźć przykłady, jak np.
120 działowy, trójpokładowy liniowiec pierwszej rangi [link widoczny dla zalogowanych]
Dwuskrzydłowe, podwójne drzwi:




Formidable (1824)
Valmy (1836)
Borda (1863)
Intrépide (1890)
Rozebrany w 1891.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.shipman.fora.pl Strona Główna -> Santisima Trinidad / Dyskusje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin